Ενημέρωση με ένα κλικ

Νέο νομοσχέδιο για την ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας: Κάμερες και σύστημα παραβάσεων στοχεύουν στη διάσωση ανθρώπινων ζωών

Υπερψηφίστηκε από τη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της καταγραφής τροχονομικών παραβάσεων και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Με γνώμονα τη διάσωση ανθρώπινων ζωών, η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και λοιπές διατάξεις». Το νέο πλαίσιο αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών καταγραφής, βεβαίωσης και είσπραξης των τροχονομικών παραβάσεων, μέσα από αξιόπιστες και διαφανείς ψηφιακές μεθόδους. Η εγκατάσταση καμερών σε σημεία υψηλού κινδύνου και η δημιουργία ενός νέου πληροφοριακού συστήματος φιλοδοξούν να ενισχύσουν συνολικά την οδική ασφάλεια, προωθώντας την υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά και συμβάλλοντας στη μείωση των παραβάσεων και των τροχαίων ατυχημάτων.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τόνισε κατά την τοποθέτησή του τη σοβαρότητα του προβλήματος της οδικής ασφάλειας, επισημαίνοντας ότι, παρά τη βελτίωση της κατάστασης φέτος, η απώλεια έστω και μιας ανθρώπινης ζωής σε τροχαίο ατύχημα είναι απαράδεκτη. Όπως ανέφερε, παρότι χάνουμε καθημερινά σχεδόν δύο ανθρώπους στους δρόμους, τα μέτρα που λαμβάνονται και οι νέοι οδικοί άξονες έχουν βελτιώσει την εικόνα. Ωστόσο, η προσπάθεια δεν πρέπει να σταματήσει όσο συνεχίζονται οι τραγωδίες.

Η εγκατάσταση καμερών σε επικίνδυνα σημεία και το νέο «Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων» δεν αποτελούν απλώς τεχνολογικό άλμα, αλλά ουσιαστική παρέμβαση για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι βασικές αιτίες ατυχημάτων, όπως η χρήση κινητού, η υπέρβαση ορίων ταχύτητας, η παραβίαση προτεραιότητας και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη λήψης τεχνικών μέτρων. «Η κοινωνία θέλει ασφάλεια από κάμερες που θα είναι εκεί έξω και θα λειτουργούν», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ο Υπουργός διαβεβαίωσε ότι το νέο πλαίσιο είναι πλήρως συμβατό με το ευρωπαϊκό και εθνικό δίκαιο. Η τελική ευθύνη για τη βεβαίωση της παράβασης παραμένει σε ανθρώπινο χέρι, με την τεχνολογία να λειτουργεί υποβοηθητικά. Όλες οι τεχνικές προδιαγραφές των καμερών θα εγκριθούν από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, διασφαλίζοντας την πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία.

Το νέο σύστημα προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με το παλαιό, το οποίο βασιζόταν σε ξεπερασμένο εξοπλισμό και χρονοβόρες διαδικασίες, με καθυστερήσεις στην είσπραξη προστίμων που έφταναν ακόμη και τα δέκα χρόνια. Το νέο μοντέλο επιτρέπει άμεση ψηφιακή ειδοποίηση, απλοποιημένη διαδικασία ένστασης και ηλεκτρονική πληρωμή. «Δεν είναι ένα εισπρακτικό μέτρο. Οι κάμερες θα είναι εμφανείς, εμφανέστατες. Το θέμα είναι να αντιληφθούν οι πολίτες ότι οι κάμερες είναι εκεί και δουλεύουν, προκειμένου να μην περάσουν με κόκκινο ή να οδηγούν μιλώντας στο κινητό», τόνισε ο Υπουργός.

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στα έσοδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα οποία, όπως ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου, «θα παραμένουν απολύτως ακέραια και πλέον θα εισπράττονται πραγματικά». Το νέο πλαίσιο αναμένεται να βελτιώσει δραστικά την εισπραξιμότητα, η οποία σήμερα βρίσκεται κάτω από 10% τον πρώτο χρόνο.

Η διαφάνεια και η λογοδοσία είναι επίσης βασικοί πυλώνες του νέου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα παρέχει ανοικτά, ανωνυμοποιημένα δεδομένα. Αυτό θα επιτρέπει σε φορείς, ερευνητές και την Τοπική Αυτοδιοίκηση την πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες για τον σχεδιασμό πολιτικών οδικής ασφάλειας. «Είναι κρίσιμο να γνωρίζουμε πού γίνονται οι παραβάσεις και υπό ποιες συνθήκες, ώστε να μπορούμε όλοι να δράσουμε αποτελεσματικά», δήλωσε ο Δημήτρης Παπαστεργίου.

Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση αυτή αποτελεί απάντηση σε μια θεμελιώδη κοινωνική ανάγκη: τη μείωση των τροχαίων συγκρούσεων, τη σωτηρία ζωών και τον τερματισμό των θανάτων στην άσφαλτο. «Η κοινωνία περιμένει από εμάς αποτελεσματικές λύσεις και με αυτό τον σκοπό εργαστήκαμε με τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη για αυτό το νομοσχέδιο», κατέληξε, χαρακτηρίζοντας το νέο σύστημα «ένα ολοκληρωμένο και απολύτως λειτουργικό εργαλείο» για την αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Σε σχέση με τα όρια εκπομπής ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, ο κ. Παπαστεργίου τόνισε ότι η συζήτηση πρέπει να βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα. Επισήμανε ότι οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας εκπέμπουν πολλαπλάσια χαμηλότερη ακτινοβολία σε σχέση με τα κινητά τηλέφωνα, ειδικά όταν αυτά βρίσκονται κοντά μας ή δυσκολεύονται να λάβουν σήμα. Η εναρμόνιση με τον ευρωπαϊκό κανονισμό είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της ποιότητας των επικοινωνιών και την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών συνδεσιμότητας.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com